31 stycznia mija termin składania wniosków o opłacanie Małego ZUS Plus. Kto może skorzystać z tej opcji?
Aby skorzystać z Małego ZUS Plus musisz:
- być przedsiębiorcą (wpis do CEIDG)
- mieć przychód, który nie przekroczył 120 tys. zł w 2021 r.
- prowadzić firmę w poprzednim roku, przez co najmniej 60 dni
Wysokość składki jest proporcjonalnie uzależniona od wysokości uzyskanego rok wcześniej dochodu. Obniżona składka może być opłacana maksymalnie przez 36 miesięcy (3 lata) w ciągu kolejnych 60 miesięcy (5 lat) prowadzenia działalności.
Aby móc skorzystać z tego rozwiązania, podstawa wymiaru składek na Mały ZUS Plus nie może przekroczyć 60 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego na dany rok. Nie może być też niższa niż 30 proc. kwoty minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w danym roku.
Przedsiębiorcy, którzy już korzystają z Małego ZUS-u Plus i którzy po nowym roku nadal się do niego kwalifikują, nie muszą składać ponownego zgłoszenia. Gdyby nabycie uprawnień do ulgi nastąpiło w pozostałych miesiącach roku, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 7 dni od momentu wspomnianego nabycia uprawnień.
Dokumenty zgłoszeniowe składa się w oddziale ZUS do 31 stycznia 2022 r.
Źródło: Ministerstwo Rozwoju