W e-Urzędzie Skarbowym można uzyskać zaświadczenia o wysokości przychodu, dochodu a teraz także o niezaleganiu w podatkach. Osoby korzystające z serwisu nie ponoszą kosztów opłaty skarbowej pobieranej od papierowo wydawanych zaświadczeń Muszą tylko wyrazić zgodę na doręczenie elektroniczne.
W e-Urzędzie Skarbowym wydawane są zaświadczenia:
- o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w PIT (ZAS-DFU);
- o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DF);
- o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (ZAS-W).
Zaświadczenia wystawiane są jako dokument elektroniczny i doręczane na konto podatnika w e-US. Ministerstwo podkreśla, że zaświadczenie elektroniczne można uzyskać nawet w ciągu kilku minut od złożenia wniosku.
Jak to zrobić?
- Zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego na podatki.gov.pl.
- Wyraź zgodę na doręczenie elektroniczne
- Uzupełnij i wyślij wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Wydane zaświadczenie znajdziesz na swoim koncie w e-Urzędzie Skarbowym, w zakładce „Dokumenty otrzymane”.
- Nie drukuj zaświadczenia. Korzystaj wyłącznie z postaci elektronicznej, którą możesz zapisać na nośniku pamięci lub wysłać, np. e -mailem.
Dokument wydany w e-Urzędzie Skarbowym podpisany jest pieczęcią Szefa KAS lub podpisem elektronicznym przez osobę do tego upoważnioną. Zaświadczenie elektroniczne ma taką samą moc prawną jak dokument papierowy.